Vodič za pristup informacijama u posjedu službe Skupštine opštine Šavnik
I – OSNOVNI PODACI O SLUŽBI SKUPŠTINE OPŠTINE ŠAVNIK
- Sjedište i adresa: Šavnička III A
- Telefon: 040/266-108
- E-mail: sosavnik@t-com.me
- Web sajt: www.savnik.me
II – KATALOG VRSTE DOKUMENATA
1. Javne evidencije, javni registri i Skupštinski materijal
- Spisak odbornika Skupštine opštine Šavnik;
- Spisak klubova odbornika i članova klubova;
- Spisak opštinskih odbora političkih partija koje imaju odbornike u SO Šavnik;
- Spisak radnih tijela Skupštine i članova radnih tijela;
- Spisak službenika i namještenika sa službeničkim i namješteničkim zvanjima;
- Spisak održanih sjednica i usvojena akta na sjednicama Skupštine opštine Šavnik;
- Predlozi dnevnog reda sjednica Skupštine i predlozi akata;
- Tonski i video zapisi sa sjednica Skupštine opštine Šavnik;
- Djelovodnik i registari djelovodnika (Zajednička Služba opštine);
- Program rada SO Šavnik, Poslovnik SO Šavnik, Statut Opštine Šavnik i Odluka o obrazovanju Radnih tijela SO Šavnik;
- Evidencija o prisustvu i odsustvu odbornika na sjednicama Skupštine;
- Evidenciaja o prisustvu i odsustvu odbornika na sjednicama Skupštinskih odbora;
- Evidencija o broju datih predloga ili inicijativa (Prihvaćenih i neprihvaćenih) od strane odbornika (od 2021. godine);
- Evidencija o broju diskusija odbornika na sjednicama Skupštine (od 2021.godine); - Evidencija o broju postavljenih odnborničkih pitanja;
- Evidencija o trajanju zasijedanja skupštine (od 2021. godine)
- Evidencija o trajanju sjednica Skupštinskih odbora (od 2021. godine).
Usvojeni akti SO Šavnik objavljeni su na web sajtu Opštine Šavnik i u „Sl.list CG-opštinski proisi“.
Zapisnici sa sjednica SO Šavnik, odbornička pitanja i odgovori i evidencijne o radu skupštine i odbornika objavljuju se na web sajtu opštine Šavnik.
Cjelokupan Skupštinski materijal zaključno sa mandatnim sazivom od 2018. godine nalazi se u Službi za Skupštinske poslove.
2. NORMATIVNI AKTI SLUŽBE SKUPŠTINE
- Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Službe skupštine
III- POSTUPAK ZA PRISTUP INFORMACIJAMA
1. Pokretanje postupka i način podnošenja zahtjeva
Postupak se pokreće usmenim ili pismenim zahtjevom na koji se neplaća administrativna taksa.
Zahtjev se podnosi:
- neposredno u Službi skupštine;
- Putem pošte na adresu: Služba skupštine-opština Šavnik 81 450 Šavnik, Šavnička IIIA;
- Na e-mail adresu: sosavnik@t-com.me
- Na faks broj: 040/266-103
- Usmeni zahtjev se podnosi organu neposredno na zapisnik.
Licu sa invaliditetom omogućava se pristup informaciji na način i u obliku koji odgovara njegovoj mogućnosti i potrebama.
Zahtjev treba da sadrži:
- naziv informacije ili podatke na osnovu kojih se ona može identifikovati;
- način na koji se želi ostvariti pristup informaciji;
- Podatke o podnosiocu zahtjeva (ime i prezime, adresa fizičkog lica, ili naziv i adresa pravnog lica), odnosno njegovog zastupnika, predstavnika ili punomoćnika;
Podnosilac zahtjeva moze u zahtjevu navesti i druge podatke za koje smatra da su od značaja za ostvarivanje pristupa traženoj informaciji.
Zahtjev se može podnijeti na propisanom obrascu ili u slobodnoj formi.
Obrazac zahtjeva se može dobiti u službi Skupštine, a isti je objavljen i na web sajtu opštine Šavnik.
2. Način ostvarivanja prava na pristup informacija
Pristup informaciji može se ostvariti:
- Neposrednim uvidom u original ili kopiju informacije u prostorijama Službe skupštine;
- Prepisivanjem ili skeniranjem informacije od strane podnosioca zahtjeva u prostiorijama službe skupštine;
- Dostavljanjem kopije informacije podnosiocu zahtjeva, neposredno, putem pošte ili erlektronskim putem.
- Pristup javnom registru i javnoj evidenciji omogućava se neposredno na osnovu pisanog ili usmenog zahtjeva, bez donošenja rješenja, uvidom u iste u prostorijama Službe skupštine
3. Rješavanje po zahtjevu i pravna zaštita:
- Po zahtjevu za pristup informaciji rješava se u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva, osim u slučaju zaštite života i slobode lica kada se po zahtjevu rješava u roku od 48 sati;
- Protiv rješenja može se izjaviti žalba Agenciji za zaštitu podataka o ličnosti i pristup informacijama u roku od 15 dana od prijema rješenja, preko Službe skupštine koja je po zahtjevu rješavala u prvom stepenu;
-Izuzetno, protiv rješenja kojim je odbijen zahtjev za pristup informaciji koja sadrži podatke koja su označeni stepenom tajnosti ne može se izjaviti žalba, već se može tužbom pokrenuti upravni spor;
- Pristup informaciji se ostvaruje u roku od 3 dana od dana dostavljanja rješenja kojim je pristup dozvoljen odnosno u roku od 5 dana od dana kada je podnosiulac zahtjeva dostavio dokaz o uplati troškova postupka, ako su oni rješenjem određeni.
4. TROŠKOVI POSTUPKA:
- Troškove postupka snosi podnosilac zahtjeva, u skladu sa Uredbom Vlade Crne Gore o naknadi troškova u postupku za pristup informacijama („Sl. List CG“, br. 66/2016)
- Troškovi postupka pdnose se samo na ostvarne troškove u pogledu kopiranja, skeniranja i dostavljanja tražene informacije;
- Troškovi postupka plaćaju se prije izvršenja rješenja;
- Lica sa invaliditetom i lica u stanju socijalne potrebe ne plaćaju troškove postupka;
- Troškovi postupka se uplaćuju na račun opštine Šavnik br. 535-1141-51, sa naznakom troškovi postupka za slobodan pristup informacija i brojem rješenja.
IV OVLAŠĆENA I ODGOVORNA LICA:
1. Lice zaduženo za rješavanje po zahtjevima za slobodan pristup informacijama u službi skupštine je Sekretar Skupštine.
2. Lice odgovorno za pripremu dokumentacije i obradu rješenja je Sanja Žižić. v.d. SEKRETAR, Tanasije Vućić
Predsjednik Opštine Šavnik mr Jugoslav Jakić podržao je inicijativu uvažene gradonačelnice Sarajeva Benjamine Karić, kojom je pozvala prijateljske...
Program „PONOVO RADI BIOSKOP: Savremeni crnogorski film 2017-2023“, koji Filmski centar Crne Gore i Crnogorska kinoteka, realizuju u...
Pekićeva drama „U Edenu, na Istoku“ premijerno u Šavniku
Počele programske aktivnosti Kreativnog haba Kuće Pekića u Šavniku za 2024. godinu
Saziv za 32 Sjednicu Skupštine Opštine Šavnik
Odluka o dodjeli stipendija za studijsku 2023/2024. godinu